FANDOM

Ludy odmieńców
LogoKithSluagh.png
Dlaczego przybyłeś do mojej attyki i zakłócasz mój odpoczynek? Jesteś tu by znaleźć coś z bardzo dawna? Uważaj byś nie otworzył czegoś, czego nie potrafisz zamknąć....
Sluagh
Wymowa slua
Przydomki podlud
Symbol pająk
Powinowactwo Rekwizyt
Spuścizny
  • Wicie
  • Wyostrzone Zmysły
Słabości
  • Klątwa Ciszy
Thallain Bogie
Kith sluagh.png

Kobieta Sluagh

Sluagh (ang. Sluagh) są jednym z dziewięciu ludów odmieńców kithain.

OpisEdytuj

Zwani podludem (ang. underfolk) przez wielu, sluagh są często pariasami nawet pośród innych fae. Choć plotki utrzymują o istnieniu podziemnych katakumb i labiryntowych siedlisk, większość sluagh preferuje zapadające się wiktoriańskie posesje niż wilgotne kanały. Miejsca ciemne i zapomniane przyciągają je. Ci którzy wproszą się w ich wewnętrzne sanktuaria często opuszczają je z koszmarami. Tak jak cenią sekrety i zagadki, sluagh cenią też swoją prywatność i przykładają wielką wagę do podtrzymania reputacji zniechęcającej gości.

Mistrzowie wiedzy twierdzą, iż ci Kithain byli niegdyś rosyjskimi faerie żyjącymi pod górami lub domowymi paleniskami. Obecnie żyją poza wzrokiem w szczelinach świata, ukryci póki nie zadecydują wyjść na zewnątrz, czasem na dwory, czasem na okolice śmiertelników. Bez względu na to czy żyją w salonach czy pawlaczach, sluagh są niepokojąco uprzejmi i żywią wielkie zamiłowanie do formalności. Taka jest nawet jeszcze bardziej niepokojąca dla innych ludów; boggańskie pogłoski insynuują tajemne rytuały sluagh, ofiary i dzikie maskary pod ziemią. Podlud cieszy się z efektu jaki wywiera na obcych i są zachwyceni reputacją, którą osiągnęli. Nawet czerwoni kapelusznicy obawiają się ich lepkiego dotyku.

Pomimo swoich preferencji dla ciszy, śmiali sluagh często odwiedzają powierzchniowe dwory, utrzymują przyjaźnie i zawierają więzy ślubów z innymi. Porzucą swoje zwyczaje by wesprzeć czy ochronić obcego, który pokazał im szacunek i przyjaźń. Te dobre uczynki są często mylnie interpretowane przez innych podejrzliwych odmieńców, toteż takie relacje są często krótkie. Wciąż jednak nawet sluagh, który znajdzie klikę, której może zaufać, musi zachować sekretne miejsce, do którego może uciec.

Podlud gromadzi informacje (choć sekrety są lepsze) i wymienia swoją wiedzę z zainteresowanymi. Ujawnianie jest zabawą; im bardziej niepokojące ujawnienie, tym większa zabawa. Podczas gdy Uprzejmi wykorzystują swoją wiedzę dla szlachetnych celów, Szyderczy mogą prowadzić nieuczciwe życie poprzez szantaż. Jednakże sekrety nie są ich jedynym towarem. Zepsute zabawki, dziwne bibeloty i cokolwiek rezonującego nostalgią stanowi dla nich doskonały przedmiot do wymiany. Obcy są oszołomieni wartością, jaką sluagh obdarzają te przedmioty, lecz znowuż perwersja jest znakiem rozpoznawczym sluagh.

Choć mawia się, iż wszyscy sluagh podążają Szyderczymi ścieżkami, rzadko rzucają się do jakiegokolwiek dworu, pozostając przy sobie samych. Pośród swojego własnego rodzaju, ten lud jest hojny i niemal boleśnie formalny. Traktują siebie wzajemnie z głębokim szacunkiem i gromadzą razem przeciwko obcym w razie potrzeby. Skryci w tajemnicy, sluagh trzymają sekrety swojego ludu najbliżej ze wszystkich podczas kultywowania tego wizerunku. Rozkwitają w ciemnościach.

Wygląd: Sluagh są bladzi i groteskowi, a jednak osobliwie przyciągający. Jakaś niezgłębiona deformacja zdaje się ich trzymać niczym trąd. Brak im zębów i mają małe, zmęczone, tajemnicze oczy. Trzyma się ich nieuchwytny odór rozkładu, zapach stający się coraz bardziej drażniący z wiekiem. Sluagh preferują archaiczny ubiór, zazwyczaj czarny i zawsze zawiły.

Styl życia: Najbardziej cywilizowani sluagh odwiedzają zakurzone włości, sklepy z antykami i zatęchłe biblioteki. Najbardziej niedołężni poszukują podziemi, nurkując w kanałach, pawlaczach i zapomnianych miejscach pod metropoliami. Są nieśmiali, acz terytorialni, żądając przywiązania do rozległych zasad etykiety i protokołów, których inni fae nie rozumieją w pełni. Samotnicy i odludki z natury nie lubią być naruszani bez dobrego powodu. Zawsze utrzymują prywatne kąciki, gdzie mogą się wycofać, nawet jeśli należą do melanży.

  • Dziecięta są ulicznymi urwisami, które niezbyt dbają o swój wygląd. Ich ubranie jest podarte, ich włosy rozczochrane i wzbudzają wielkie współczucie dla ich cierpienia. Uwielbiają wszystko co obrzydza ludzkie dzieci i zachowują głębokie powinowactwo z ukrytymi miejscami.
  • Dzikusy są strażnikami odkrytych miejsc świata. Kiedy się starzeją, ich skóra blednieje, a włosy czernieją. Mają ciemne, puste oczy i wydłużone kończyny, palce i paluchy.
  • Mruki starzeją się w alarmującym tempie. Ich skóra wisi na nich, jakby była dla nich za duża, ich włosy wkrótce rozstrzelone są szokującą siwizną, a ich ciała stają się wyczerpane, przygarbione i wykrzywione. Co dziwniejsze, zdają się z tego cieszyć. Sluagh cenią rozkład w wielu formach, a to jeszcze jedna z nich.

Powinowactwo: Rekwizyt

Spuścizny:

  • Wicie (ang. Squirm) - Przemieszczanie części ciała jest popularną rozrywką dla tych wysuszonych stworzeń. Ograniczanie ich jest niemal niemożliwe. Choć nie mogąą zmieniać swojego kształtu czy masy, podlud może wykrzywiać się w zatrważające kształty z nienaturalną łatwością. Wymaga to kilku minut zabawy i rzutu na Zręczność + Wysportowanie; trudność waha się od 6 (wydostanie się z lin) to 10 (przepełzanie przez kraty zamkniętej celi). Jedyna substancja, która może całkowicie je uwięzić to, oczywiście, zimne żelazo. Sluagh nie mogą używać tej Spuścizny w obecności śmiertelników lub niezaczarowanych.
  • Wyostrzone Zmysły (ang. Sharpened Senses) - Niezwykłe wychowanie tych fae wyostrza ich zmysły. Odejmij dwa od jakiegokolwiek rzutu na Percepcję wykonywanego przez sluagh (do minimum 3). Mogą widzieć przez iluzyjną magię poprzez rzut na Percepcja + Czujność (trudność 7). Ta Spuścizna zawsze funkcjonuje normalnie. Jest niemożliwym dla sluagh mieć pecha w rzutach na Skradanie lub Czujność.

Słabości:

  • Klątwa Ciszy (ang. Curse of Silence) - Sluagh nie mogą mówić głośniej niż szept, bez względu na to jak bardzo chcą być usłyszani. Jako iż nie przepadają za społecznymi sytuacjami i trzymają się wyjątkowo dziwacznych zasad etykiety, dodaj dwa do trudności wszelkich rzutów Społecznych. Choć sluagh niekoniecznie szepcze do uszu śmiertelnika, poszczególne pytanie jest zazwyczaj miękko wypowiedziane.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki