FANDOM

Gry
Ptccorerulebook
Narracyjna gra skradzionych żyć
Prometejczyk: Stworzeni
Projektanci Justin Achilli, Bill Bridges, John Chambers, Oscar Garza, Will Hindmarch, Conrad Hubbard, Chris McDonough, Richard Thomas, Mike Todd
Wydawca White Wolf
Data wydania 10 sierpnia 2006
Świat Nowy Świat Mroku
Gatunek skradzione życia
System system narratorski
Podręczniki Książki Prometejczyka: Stworzonych
PrometheanLogo

Logo Prometejczyka: Stworzonych

Prometejczyk: Stworzeni (ang. Promethean: The Created ) jest czwartą grą nowego Świata Mroku, wydaną przez White Wolf. Został ogłoszony 30 października 2005 i wydany sierpniem 2006. Tytuł gry odnosi się do natury jej protagonistów: istot stworzonych przez inne istoty. Jest głęboko inspirowany Frankensteinem Mary Shelley oraz mitach o golemach oraz zawiera wiele odniesień do alchemii.

Prometejczyk nie ma swojego odpowiednika w starym Świecie Mroku, aczkolwiek potwór Frankeinsteina, tak jak zdolność tworzenia i odgrywania ich związana była z Synami Eteru. Wiele elementów gry powierzchownie przywołuje elementy znajdujące się w grach jak Widmo: Zapomnienie czy Mumia: Zmartwychwstanie

W przeciwieństwie do trzech głównych gier Świata Mroku (Wampir, Wilkołak i Mag), Prometejczyk został wydany jako ograniczona linia w sposób podobny do Orfeusza: jeden podręcznik główny i cztery źródłowe. Ten wzorzec został podchwycony przez następne gry Świata Mroku, włączając w to Odmieńca: Zagubionych oraz Łowcę: Czuwanie.

StworzeniEdytuj

Prometejczycy są istotami stworzonymi z jednego lub kilku pokrojonych ciał, obdarzonych życiem przez Azoth, postać Pyros, Boskiego Ognia. To skradzenie ognia sprawia, iż Prometejczycy nazywają siebie po Tytanie Prometeuszu, który zarówno stworzył człowieka jak i ukradł bogom ogień by obdarzyć nim ludzkość.

Rody (ang. Lineages) - Każdy prometejczyk należ do Rodu, "rodziny" prometejczyków, wszystkich stworzonych zgodnie z tymi samymi rytuałami i ostatecznie wszystkie prowadząc swe pochodzenie do Progenitora - Prometejczyka stworzonego przez ludzkiego demiurga. Ród określa wiele szczegółów egzystencji Prometejczyka. Wierzy się, iż współcześnie istnieje pięć Rodów, choć krążą też i pogłoski o dodatkowych Rodach.

Cele i FilozofiaEdytuj

Wielkie Dzieło (ang. Great Work) - Prometejczycy generalnie nie dbają o politykę, miast tego skupiając się na Pielgrzymce, swoim zadaniu uzyskania duszy i przeistoczenie siebie poprzez "Wielkie Dzieło" w prawdziwie żyjące istoty. Każdy podąża za jedną z Rafinacji, sposobami Wielkiego Dzieła, skupiającymi się na poszczególnych strategiach i filozofiach. Ci którym powiedzie się uzyskanie duszy, stają się Odkupionymi.

Moce i zdolnościEdytuj

Transmutacja (ang. Transmutation) Prometejczycy zdają się rozumieć świat przez alchemiczne soczewki, a ich moce, znane jako Transmutacje, odzwierciedlają to. Różne Klasy Transmutacji pozwalają Prometejczykowi przetransformować i manipulować różnymi rodzajami fizycznych czy ideowych obiektów, od swoich własnych ciał, przez materię nieożywioną, elektryczność, umysły a nawet sam Pyros.

Athanor Jako część Wielkiego Dzieła prometejczyka, osiąga on kamienie milowe i uzyskuje Vitriol. Witriol może zostać zapieczętowany lub umieszczony w Athanorze, który przeistacza Witriol w specjalną substancję i obdarza Prometejczyka dodatkowymi Darami przygotowującymi go na człowieczeństwo. Jeśli Prometejczykowi powiedzie się przemiana, te Athanory obdarzają go specjalnymi cechami kiedy będzie już śmiertelnikiem, jedyna moc którą pokazuje iż był niegdyś Prometejczykiem. Prometejczycy mogą wybrać jedynie jeden Athanor do rozwijania w śmiertelność.

Niepokój (ang. Disquiet) Podczas gdy potężni i uzdolnieni, Prometejczycy są nienaturalnymi istotami i odkrywają, iż naturalny świat ich odrzuca. Zwą oni aurę swojej nienaturalnej natury Niepokojem. Wywołuje on dyskomfort oraz, przy wystarczającym wystawieniu, strach i nienawiść pośród ludzi oraz manifestacje nienaturalnych zjawisk w otoczeniu.

AntagoniściEdytuj

  • Pandoranie (ang. Pandorans) - potężne i chaotyczne stworzenia powstałe przy nieudanej próbie stworzenia prometejczyka. Żywią się Boskim Ogniem prometejczyków.
  • Centimani - Prometejczycy, którzy praktykują Rafinację pragnąc przejść prometejską egzystencję, lecz stając się bardziej potworem niż uzyskując duszę. Studiują pandoran i mogą nauczyć się im rozkazywać.
  • Qashmallim - tajemniczy słudzy Boskiego Ognia, ukształtowani z samego Pyros, którzy objawiają się na Ziemi by przeszkadzać i wspierać prometejczyków. Są jednymi spośród najpotężniejszych i najmniej zrozumiałych istot Świata Mroku.

GaleriaEdytuj

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj