FANDOM

Gry
MTC cover
Narracyjna gra nieśmiertelnych dusz
Mumia: Klątwa
Projektanci Dave Brookshaw, N. Conte, Susann Hessen, David A Hill Jr, Alec Humphrey, Danielle Lauzon, Michelle Lyons-McFarland, Matthew McFarland, Mark Stone, Travis Stout, Stew Wilson, Eric Zawadzki
Wydawca White Wolf
Data wydania 24 marca 2014
Świat Nowy Świat Mroku
Gatunek nieśmiertelne dusze
System system narratorski
Podręczniki Książki Mumii: Klątwy
MummyTheCurseLogo

Logo Mumii: Klątwy

Mumia: Klątwa (ang. Mummy: The Curse ) jest ósmą główną nadnaturalną grą dla Nowego Świata Mroku oraz piątą grą 'cykli ograniczonych' o planowanym podręczniku głównym i trzech suplementach. Podczas wersji deluxe Kickstartera dodano cztery dodatkowe suplementy oraz fikcyjną antologię i nowelę.

Projektantem Mumii jest C. A. Suleiman, który był także projektantem suplementów do Mumia: Zmartwychwstanie, podobnej linii gier dla starego Świata Mroku.

PowstaliEdytuj

Powstali (ang. The Arisen), protagoniści gry, są szczególnym typem mumii: ludźmi, którzy byli poddani najwspanialszej magii jaka kiedykolwiek została opracowana przez ręce śmiertelników, Rytuał Powrotu, w dawno zapomnianym Bezimiennym Imperium. Jako część Rytuału, przeszli rytualną śmierć, a ich dusze zostały na wieczność związane z ich śmiertelnymi szczątkami. W konsekwencji, choć Powstałego można zabić, zawsze powróci w nowo odrodzonym ciele.

DekretyEdytuj

WW Bullet Zobacz więcej w osobnym artykule: Dekret.

Jako część Rytuału Powrotu, kiedy przyszli Powstali stanęli przed swym ostatecznym Sędzią Duat, konfrontując się z oskarżeniami i atakami Sędzi, złożyli deklarację, podsumowanie ich istoty, które podkreśliło jedną część z ich pięciorakiej duszy. Taka deklaracja znana jest jako Dekret (ang. Decree) i określa zarówno ogólny pogląd Powstałego oraz część jego duszy, Filar (ang. Pillar), z którą jest najbardziej zestrojony.

GildieEdytuj

WW Bullet Zobacz więcej w osobnym artykule: Gildia (MTC).

W Bezimiennym Imperium istniało sześć organizacji, które utrzymywały wpływy nad krainą, pod władzą Shan'iatu, czarodziei-kapłanów. Dzisiaj pięć z nich kontynuuje jako pięć gildii, do których przynależą Powstali, połowicznie zapamiętane pozostałości tych starożytnych grup.

AntagoniściEdytuj

Jako iż są nieumierającymi stworzeniami przyciąganymi do mocy oraz polegającymi na ludzkich sługach do wykonywania ich woli, podczas gdy śpią przez stulecia, nie jest zaskakującym iż Powstali mogą mieć wrogów.

Rywalizujący PowstaliEdytuj

Choć łączy ich wspólne pochodzenie, Powstali nie zawsze ze sobą współpracują. Rywalizacje są powszechne i dogłębne, pomiędzy Gildiami, pośród członków Gildii oraz dla osobistych powodów rozciągających się na tysiąclecia. Są także takie mumie, które całkowicie porzuciły swoje obowiązki wobec Duatu i usiłują zniszczyć plany tych, którzy wiernie służą Sędziom. Najbardziej tajemnicza ze wszystkiego jest jednak legendarna szósta Gildia znana jako Zwiedzeni. Te mściwe mumie popełniły jakąś zbrodnię u kresu Bezimiennego Imperium i zostały za nią zniszczone, tylko po to by w jakiś sposób przetrwać do dziś i poszukiwać zemsty na innych Gildiach.

ŚmiertelnicyEdytuj

Niektórzy śmiertelnicy zdają sobie sprawę z istnienia Powstałych i pociągnęli się do przeciwdziałania im jak tylko potrafią. Mumie są nieustannie nawiedzani przez grobowych rabusiów, którzy plądrują ich skarby podczas ich snu oraz uczeni, którzy pragną ich sekretów. Są tropieni przez łowców usiłujących powstrzymać ich machinacje, a nawet przez zbuntowane kulty, czczące Amkhat lub błądzące po utracie swych Powstałych przywódców.

Istnieje także zagrożenie Międzynarodówki Ostatniej Dynastii, korporacji o dostatecznej wiedzy o iremickiej magii by wykorzystać ją do własnych celów. Znają środki w posiadaniu Powstałych i pragną wykorzystać je do robienia pieniędzy.

NieżywiEdytuj

Czasem słudzy a czasem wrogowie, Nieżywi (ang. Lifeless) są mniej doskonałymi nieumarłymi stworzeniami niż Powstali. Należą do nich twory mumii poprzez tajniki Gildii oraz opaczne produkty uboczne Rytuału Powrotu.

  • Amkhata: Hybrydowe potworności egzystujące w zaprzeczeniu naturalnej porządku.
  • Nenitu: Wygłodniałe stworzenia pomnażające się poprzez swe zaraźliwe ugryzienia.
  • Sadikh: Osobiści słudzy Powstałych, uczynieni nieśmiertelnymi poprzez Rytuał Wygrawerowanego Serca, które wiąże ich z ich nieumierającymi panami.
  • Shuankshen: Keidy Shan'iatu ukończyli Rytuał Powrotu, poświęcili dziesiątki niewolników zasilając zaklęcie. Dusze tych nieszczęśników został udręczone i powróciły jako nieśmiertelni słudzy Pożeracza Ammut.

ZmarliEdytuj

Powstali nie są zmarli (ang. dead), lecz są bliżej Zaświatów niż większość, włączając w to liczne nieumarłe wampiry. Tak jak Zjadacze Grzechów, mogą wzywać lub wykorzystywać duchy poprzez ich kotwice. Duchy tych, którzy z własnej woli poświęcili się dla Powstałych, zwane są Błogosławionymi i wciąż mogą wiernie służyć nieumierającym. Inne duchy, znane jako Niespokojni, wciąż mogą zostać zmuszone do służby poprzez wykorzystanie Powinowactw i Sentencji.

Zobacz teżEdytuj

GaleriaEdytuj

ŹródłaEdytuj