FANDOM

Witamy w Mrokopedii - polskiej encyklopedii Świata Mroku, którą każdy może redagować!

Mrokopedia zgłębia tematykę gier fabularnych autorstwa White Wolf Studios, a także kontynuującego ich dzieło Onyx Path Publishing. Powstałe gry dzieją się w tytułowym Świecie Mroku gotycko-punkowej wersji naszych czasów współczesnych, gdzie w cieniu ludzkości, tak w miastach jak i w dziczy, egzystują tuż obok niej istoty nadnaturalne jak wampiry, wilkołaki, magowie, odmieńcy, upiory, mumie czy demony, którym to poświęcona jest każda osobna, niezależna gra.

WoD3
WoD14
WoD5
WoD6

  • Gry narracyjne nastawione są na gotycki klimat, romantyzm, gorzki modernizm, pierwotną grozę, surrealizm i oniryzm, filozofię, psychomachię dusz, okultyzm.
  • Jest to między innymi horror: kosmiczny, gotycki, psychologiczny, religijny, sci-fi, survivalowy oraz gore, czerpiący z klasyków gatunku [1].
  • Mrokopedia poświęcona jest dwóm Światom Mroku, nie posiadającym ze sobą fabularnych związków poza oczywistymi nawiązaniami i inspiracjami:
    • CWOD Shrimp Stary Świat Mroku wydawany w latach 1991 - 2004, otrzymywany w nastroju gotyk-punkowym, modernistycznej atmosferze końca świata lat 90. Doczekał się dziewięciu gier i wielu pobocznych. Z okazji 20-lecia jest kontynuowany od 2011 roku.
    • Game-WOD Nowy Świat Mroku wydawany od 2004 roku, utrzymywany w nastroju współczesnego gotyku. Doczekał się dziewięciu gier oraz dziesiątej w produkcji.
  • Świat Mroku jest grą fabularną, nazywaną czasem również roleplayem lub RPG. Jeżeli dotąd nie miałeś styczności z takimi grami, zapoznaj się najpierw z tym artykułem.
  • Jeżeli orientujesz się w temacie gier fabularnych i chciałbyś zacząć poznawać Świat Mroku, dobrze trafiłeś/łaś.