FANDOM

Gry
Mag Wstąpienie.jpg
Narracyjna gra na skraju rzeczywistości
Mag: Wstąpienie
Projektanci Stewart Wieck, Chris Early, Stephen Wieck, Mark Rein•Hagen, Chris Hind
Wydawca White Wolf
Data wydania sierpień 1993
Świat Stary Świat Mroku
Gatunek skraj rzeczywistości
System system narratorski
Podręczniki Książki Maga: Wstąpienie
MageLogo.png

Logo Maga: Wstąpienie

Mag: Wstąpienie (ang. Mage: The Ascension) jest trzecią grą fabularną wydaną przez White Wolf, osadzoną w Świecie Mroku.

Gra opiera się na założeniu, że każdy człowiek jest w stanie kształtować rzeczywistość. Umożliwia to Awatar – najczęściej określany jako boska cząstka ludzkiej jaźni, która jednak pozostaje uśpiona. Niektóre jednostki są w stanie dostąpić Przebudzenia – mistycznego doświadczenia, w którym uświadamiają sobie wewnętrzny potencjał oraz istotę magyi – możliwość wpływania na kształt rzeczywistości świadomą wolą. Niektórzy magowie dochodzą do Przebudzenia sami (tacy nazywani są Sierotami), inni zaś kierowani są przez mentorów.

Gra nie zakłada jednego sposobu czynienia magii – wprost przeciwnie, magowie mogą zmieniać rzeczywistość używając do tego zarówno sposobów tradycyjnie wiązanych z magią (jak hermetyzm, szamanizm czy zielarstwo) lub też religią (jak rozmaite praktyki ascetyczne, ekstatyczne, kabała czy joga) jak i sposobów oferowanych przez zaawansowaną naukę i technikę. Wszystkie te style magyi są uznawane za równouprawnione, jeśli chodzi o potencjał do zmieniania rzeczywistości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki