FANDOM

Ludy odmieńców
LogoKithRedcaps.png
Próbujesz do mnie startować? Dawaj śmieciu! Heh, heh, heh! Wysmaruję ściany twoją krwią!
Czerwoni Kapelusznicy
Wymowa powrie, morświny, bulldogi
Przydomki Fae
Symbol zakrwawiona czaszka
Powinowactwo brak
Spuścizny
  • Mroczny Apetyt
  • Zahukanie Zbira
Słabości
  • Złe Nastawienie
Thallain brak
Kith redcap.png

Czerwony Kapelusznik

Czerwoni Kapelusznicy (ang. Redcaps) są jednym z dziewięciu ludów odmieńców kithain. Strach i przemoc rodzą sny równie łatwo zarówno u królów jak i u plebejuszy, a Czerwoni Kapelusznicy są kithain najbliżej powiązanymi z koszmarami. Zawdzięczają swoją nazwę swemu tradycyjnemu nakryciu głowy - białej czapce, zabarwionej na czerwono w krwi ofiary. Choć szybko się złoszczą i zdolni są pożreć niemal wszystko, Czerwoni Kapelusznicy nie są zawsze źli czy nawet Szyderczy, choć Czerwoni Kapelusznicy z Uprzejmego Dworu są rzadcy i czasem nawet podlegają ostracyzmowi swoich kolegów.

OpisEdytuj

Czerwoni Kapelusznicy są materiałem koszmarów. Ci potworni Kithaini są postrachem za swoje wulgarny i odrażające zachowania i rozkoszują się w zastraszaniu innych. Mówi się, iż to koszmary nadały im kształt i wielu Kithain w to wierzy. Hordy czerwonych kapeluszników rozkoszują się w prowokowaniu, obrażaniu i zwyczajnym sponiewieraniu zarówno śmiertelników jak i fae.

Pierwotnie nazwani za zakrwawione wełniane czapy, czerwoni kapelusznicy zawsze byli oddanymi sługami Szyderczego Dworu. Dzisiaj wełniane czapki są uważane za staromodne - są lepsze rzeczy do robienia z krwią. W czasach współczesnych biorą każdą okazję do pomalowania miasta na czerwono... tą czy inną substancją. Widok nieestetycznych czerwonych pasm włosów czy zakrwawiona koszulka pod skórzaną kurtką to wystarczająco by wstrząsnąć najbardziej zagorzałymi z fae.

Bez względu na swoje przynależności, czerwoni kapelusznicy często przystają do lokalnych gangów śmiertelników zdominowanych przez swój rodzaj. Podczas gdy śmiertelnicy mogą znać ten gang pod inną nazwą, świta znana jest odmieńcom jako corby. Zapada zmrok i corby czerwonych kapeluszników dewastuje okolicę. Corby jest podróżującym pokazem świrów, wstrząsając i zatrważając statecznych i spokojnych śmiertelników, których napotka. Rozsiewanie harmidru i zniszczenia jest ich największą ideą.

W przeciwieństwie do trolli, czerwoni kapelusznicy nie zastraszają ludzi brutalną siłą. Nastawienie jest wszystkim czego potrzebują. A złe nastawienie jest esencją istnienia czerwonego kapelusznika, a brutalne oblicze jego miny fae odzwierciedla to. Brutalny temperament i okrutne zachowania pokazują ich z najgorszej strony, choć paru z nich potrafi wesprzeć swoje nastawienie pomysłowością. Czerwoni kapelusznicy buntują się przeciwko jakiemukolwiek autorytetowi, który nie potrafi im się przypodobać czy zmiażdżyć ich czaszek. Postrzegają siebie jako osaczonych na każdym kroku, co prymitywnie usprawiedliwi ich nieczyste walki, srogą odpłatę na świecie śmiertelników i gwałtowne życia jako mordercze zbiry. Jeśli jest jakaś zbawcza cecha w czarnych sercach tych dupków, dostrzegło ją jedynie paru Uprzejmych fae. Wielka szkoda dla tych Uprzejmych.

Zagorzali Szyderczy doceniają oddanie czerwonych kapeluszników. Tradycyjne ballady i pieśni opowiadają o bohaterach czerwonych kapeluszników gładzących smoki i inne bestie, które zagrażały fae. Nie jest zatem zaskakujące, iż trubadurzy czerwonych kapeluszników mają swoje własne intensywne wersje tych opowieści. Zajadli ochroniarze czerwonych kapeluszników są cenieni przez Kithain, którzy potrafią zdobyć ich szacunek, aczkolwiek takim panom doradza się trzymać lekarstwa pod ręką.

Apetyty czerwonych kapeluszników dorównują ich zawziętości. Sławni ze swojego męstwa w jedzeniu, czerwoni kapelusznicy często oddają się zawodom pożerania jedzenia. Niektórzy Kithain mówią o nich "bulldogi" lub "pit bulle" i zapewniają, iż wola czerwonego kapelusznika jest tak silna jak jego ugryzienie. Ci których ugryzł czerwony kapelusznik wzdrygają się na samo wspomnienie. W minionych dniach, ci fae odgryzali części ciała swoim ofiarom jako trofea i nosili ludzkie kości jako świadectwa swojej dzikości. Ofiary takich ataków rzadko przeżywają tę praktykę.

Uprzejmi czerwoni kapelusznicy są rzadcy, lecz istnieją. Są zagrożeni, głównie ponieważ Szyderczy czerwoni kapelusznicy gardzą nimi i polują na nich. Męczące przemocy Uprzejmego czerwonego kapelusznika o rycerstwo często napełnia ich gniewem. Heroiczni i wytrwali, Uprzejmi czerwoni kapelusznicy żyją dla dreszczyku rycerskiej bitwy i do walki przeciw niemożliwym przeciwnościom. Jest to główny powód, dla którego wielu z nich zostaje zabitych przez tułacze paczki Szyderczych. Szczęśliwcy są jedynie wypaczani zanim zstąpią na Szydercze Dziedzictwo goryczy i gniewu.

Każde corby czerwonych kapeluszników ma swój własny poszczególny idiom, a w świecie śmiertelników, każdy gang ma inną nazwę. Niektóre cenią anachronizm, żyjąc jako bandyci wzdłuż dróg i obejść. Większość preferuje bardziej współczesne życie, włóczenie się ulicami w paczkach. Bez względu na swoje preferencje, czerwoni kapelusznicy upewniają się, iż każdy pozna przemoc, którą mają do dyspozycji.

Wygląd: Czerwoni kapelusznicy mają raczej zwalistą budowę, o szarej, cętkowanej skórze i grubych, pałąkowatych nogach. Nawet Uprzejmi czerwoni kapelusznicy mają okropne, przekrwione oczy, kościste nosy i gumowate, pomarszczone twarze. Najgorsze ze wszystkiego są ich ghoulowate paszcze, wypełnione pożółkłymi, wykrzywionymi, płaskimi zębami używanymi do miażdżenia i rozrywania.

'Styl życia: Im brutalniejsze sąsiedztwo tym bardziej komfortowe corby czerwonych kapeluszników tam będzie. Myśl o mieszkaniu poza miastem może być dla niektórych zatrważająca. Prowadzenie gangu jest szanownym zajęciem; dołączanie do ganku jest czasem kwestią przetrwania. Ci znajdujący czas poza swoimi corby mogą pracować jako bokserzy, rabusie i uliczni artyści.

  • Dziecięta czerwonych kapeluszników są brutalami, a tyrania placu zabaw jest ich prawem. Ich hobby jest bardziej sadystyczne niż śmiertelne. Ból pozostałych przepełnia ich radością.
  • Dzikusy są gorsze. Jako gangsterzy, wandale i malkontenci żyją by rujnować życie innych, nawet w najprostsze ze sposobów. Piercing, tatuaże są konkurencyjnymi formami sztuki pośród nich i wolą odziewać się w igły, łańcuchy, ćwieki i śruby. Pierwszy piercing czerwonego kapelusznika jest rytuałem przejścia, bez względu na to, czy odbył się za jego zgodą.
  • Mruki uzyskują uznanie Szyderczego Dworu i żądają szacunku poprzez przemoc, arogancję i groźby. Niektórzy gangsterzy popełniają błąd wyzywania tych starych dupków i niewielu przeżywa. Ich wytrwałość w walce jest prawdziwie zadziwiająca i skrajnie bezlitosna.

Powinowactwo: Natura

Spuścizny:

  • ● Mroczny Apetyt (Dark Appetite) - Czerwoni kapelusznicy mogą zjeść dosłownie wszystko. Mogą przegryźć się przez samochody i wyżreć drogę przez ściany. Ich zęby bulldoga są brutalnie płaskie i twarde jak stal; ich system pokarmowy (na szczęście) pozostaje tajemnicą. Większość preferuje ludzkie lub zwierzęce mięso, lecz kiedy dopadnie ich głód, cokolwiek ich zadowoli. I mamy na myśli cokolwiek. Póki czerwony kapelusznik może naciągnąć swoją paszczę na coś, może to zjeść. Wielkie obiekty mogą zostać rozgryzione na mniejsze kawałki. Trawienie czegoś wyjątkowo plugawego lub twardego (takiego jak drewno, stal, nowele romantyczne czy toksyczne odpady) wymaga wydania punktu Splendoru. Trzymaj wszystkie kończyny i łapy z dala od czerwonych kapeluszników przez cały czas. Kiedykolwiek czerwony kapelusznik próbuje wykorzystać tę Spuściznę w walce, musi wydać punkt Splendoru, tak jakby próbował zjeść coś normalnie niejadalnego. Podstawowe obrażenia dla ugryzienia czerwonego kapelusznika to Siłą +2 (trudność 5). Dodatkowo, czerwony kapelusznik może spróbować oderwać kończynę przeciwnika. Oderwanie kończyny tą zdolnością wymaga pięciu sukcesów w rzucie Zręczność + Bójka (trudność 8), lub trzy sukcesy, jeśli ofiara została pierw schwytana. Ten atak zadaje minimum trzy Poziomy Zdrowia obrażeń jeśli udany, w dodatku do wyrzuconych obrażeń.
  • Zahukanie Zbira (Bully Browbeat) - Czerwoni kapelusznicy mogą zastraszyć cokolwiek, nawet wyobrażone i chimeryczne obiekty. Trudności wszelkich rzutów na Zastraszanie zostają zmniejszone o jeden. Udany rzut zmusza chimerę do bezwzględnego posłuszeństwa; czujące stworzenia mogą opierać się Siłą Woli (rzucone przeciw trudności równej Sile Woli czerwonego kapelusznika).

Ta Spuścizna funkcjonuje normalnie przez cały czas, nawet w obecności śmiertelników i niezaczarowanych istot nadnaturalnych. Słabości:

  • Złe Nastawienie (Bad Attitude)- Nikt nie lubi czerwonych kapeluszników, nawet inni czerwoni kapelusznicy. Niektóre szlacheckie włości próbują linczować lub zabijać czerwonych kapeluszników z zasady. Jako część tego stygmatu, cierpią na +2 trudności (lub więcej) w jakimkolwiek rzucie wiążącym się ze społeczną sytuacją inną niż zahukanie.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki